Tuesday, August 2, 2011

Cooking Mode~

Hari ni, dah masuk hari kedua Umat Islam terutamanya berpuasa...
Tapi aku tak pose. Dapat ABC. Ngehh3~ :p
Semenjak aku balik umah neh tugas aku adalah memasak.
Yah, perkara yang paling aku suka buat, iaitu MEMASAK!

Menu hari ni aku masak adalah: Ayam Percik aka Ayam Golek (bak org Trg sebut)
Sebenarnya first time aku masak lauk neh.
Mak aku hanya kasi direction then, aku balun jer.
Ahaha...

Aku memang suka memasak dan buat eksperimen.
Contohnyalah kita amek.
Kalo orang tu masak lauk Ayam masak merah dan aku suka, aku akan cuba untuk memasak lauk tersebut dalam versi aku berdasarkan aku hanya merasa masakkan tersebut.
kebiasaannya aku berjaya melakukan masakan tersebut.
Mak aku pon selalu cakap, kalau aku masak kan, mesti best.
Hehehe... Wa bangga sekejap. :)
Yelah, mak aku bukan suka pun masak memasak neh.
Sejak aku kecik, if ada duit, lauk pun dia pergi beli kat kedai.
Express katanya. Mak dan ayah aku bekerjaya.
Dulu nak duk kat rumah pun xpernah lekat. Sebab malam je kami ade kat rumah.
Jiran pon x kenal. Huu~

Eh, melencong plak dah. Sambung agik citer haa...
Adek2 aku semua tertipu dengan masakkan aku.
Dorang ingat mak aku yang masak, rupenya, akak dia haa yang memasaknya.
Siap puji2 agik kat FB. Aku gelak jer sorang. Adoii2~

Eh, Neh kira dah lepas ar nak kawen kan?
Hahaha. Yelah, bahagian dapur dah lulus. Lagi pasne cabaran apa lagi?
Mengemas rumah? Lulus2.
 Bila aku dah kemas elok2, orang sepahkan lagi, memang mulut aku macam mak nenek ar.
Membebel tak hengat dunia!

No comments:

Post a Comment